Onze verantwoordelijkheid omtrent marketing gericht op kinderen

Een gezonde levensstijl voor jong en oud begint met een evenwichtig en gevarieerd eetpatroon. Via voeding gezondheid brengen naar zoveel mogelijk mensen, is de missie waarop we ons toeleggen. Daarom ontwikkelen we producten die de gezondheid en het welzijn van de mens ondersteunen. We zijn er dan ook van overtuigd dat het van cruciaal belang is om kinderen van jongs af aan te motiveren tot een gezonde en actieve levensstijl.

Als B-Corp en in line met onze visie ‘’One Planet One Health’’ innoveren we en verbeteren we de nutritionele kwaliteit van onze producten continue.

In Nederland hanteren we strengere eisen en regels als het gaat om marketing gericht op kinderen onder de 12 jaar. Een goed voorbeeld daarvan is het verbod op kinderidolen op verpakkingen. Danone Nederland heeft in 2018 proactief alle kinderidolen van haar verpakkingen verwijderd, twee jaar voor dat deze regel van kracht is geworden.

Lees hier het beleid over reclame gericht op kinderen in Nederland:
Reclamecode Voor Voedingsmiddelen (RVV) 2019 - Stichting Reclame Code

Naast de lokale wet- en regelgeving in Nederland hebben we vanuit Danone wereldwijd een beleid rondom marketing voor kinderen.

Lees hier het beleid van Danone omtrent marketing gericht op kinderen.